Poslední úprava
24.12.1999

E-mail

Můj ateliér se kromě standardních prací zabývá i návrhy, konstrukcemi a designem modelů a hraček. Většina realizovaných prací spočívá v návrzích na reklamní modely a jejich obaly.
V roce 1996 se mi po třech letech jednání podařilo navázat úzkou spolupráci s anglickou firmou
Lledo Plc. Vytvořil jsem mnoho projektů pro české společnosti a firmy, z nichž se některé postupně realizovaly. Tato poslední "bašta" originálních anglických modelů ale v poslední době prošla rukama několika majitelů, až skončila nakonec s hlubokou ztrátou v konkurzu a byla na ni uvalena nucená správa.  Nejen kvůli ochranné známce ji koupila další "die-castová" velmoc značky Corgi a přesunula výrobu "klasicky" do Číny. Ze strany této firmy byl sice zájem o další spolupráci (několik lidí z managementu přešlo k novému majiteli), ale díky upadajícímu zájmu o modely Lledo s nálepkou "Made in China" zájem ochladl. A tak díky vzniklé situaci už zůstalo mnoho nadějných návrhů "v šuplíku"...


Podílel jsem se více či méně na designu stávajících modelů a na tvorbě předloh pro nové typy modelů řady DAYS GONE a PROMOTIONAL z nichž dále část realizovaných prezentuji.

DG 95000 1966 G.M.C. Fire Engine

Copyright: ©1997 Dalibor Feuereisl  (základní pohledový nákres)

Protože léta sbírám modely a hračky hasičských automobilů, nemohl jsem jinak, než připravit projekt hasičského vozu 1966 G.M.C. Fire Engine zařazený do katalogu Lledo DAYS GONE pod číslem DG 95000.

Můj návrh původně předpokládal model v barevné úpravě Chicago Fire Dept. (jednak pro doložitelnou autenticitu a potom také pro zaručenou prodejnost modelu, ověřenou a doloženou mým marketingovým průzkumem hlavně na americkém trhu).
Bohužel, výrobní ředitel firmy Lledo Plc však nakonec se svým týmem vybral nesmyslnou variantu
Feuerwehr Erfurt a ještě nesmyslnější zelenou barvu "...protože prý nebyla 'údajně' výrobně možná dvoubarevná povrchová úprava kabiny..." podle jeho slov. Tak se také stalo, že po uvedení modelu na trh v roce 1998 byl díky tomu podroben tak silné kritice, že ještě téhož roku byl stažen z výrobního programu ...

G.M.C. Chicago Fire Dept.
G.M.C. Feuerwehr Erfurt

Mezi rozpracované, ale bohužel již neuskutečněné, projekty patřil návrh nákladního automobilu 1928 MACK Type AC 7-ton Truck a studie jeho nástavbových variant (dva typy cisteren, valník, klanicový vůz a též hasičský automobil).

1928 MACK Type AC 7-ton Truck

Copyright: ©1998 Dalibor Feuereisl  (základní pohledový nákres)

1928 MACK Type AC 7-ton Tank Truck
1928 MACK Type AC 7-ton Flat Bed Truck

Copyright: ©1998 Dalibor Feuereisl  (základní pohledový nákres)

Copyright: ©1998 Dalibor Feuereisl  (základní pohledový nákres)


Rovněž tak mezi již neuskutečněné projekty patřily studijní návrhy variant legendárního parního automobilu SENTINEL, který se v letech 1924 až 1935 vyráběl v licenci i v Československu ve Škodových závodech v Plzni s mnoha originálními nástavbami a které v Anglii velice zaujaly ...

Škoda-Sentinel
Škoda-Sentinel
Škoda-Sentinel

1926 Škoda-Sentinel - popelářský vůz

1929 Škoda-Sentinel - asfaltovací vůz

1924 Škoda-Sentinel - omnibus


1932 Ford Model A Semi-Trailer

Před schválením do výroby skončil rovněž můj návrh výročního modelu pro americkou filmovou společnost 20th Century Fox Film, který tak zůstal pouze v prototypovém modelu ...

Copyright: ©1998 Dalibor Feuereisl


K posledním projektům z jara letošního roku, který však byl již prakticky bezpředmětný, byla studie hasičského automobilu na podvozku nového modelu Fordson 7V základní řady Lledo DAYS GONE a tím byl model DG 107000 1937 Fordson 7V Fire Tender

DG 107000 1937 Fordson 7V Fire Tender
Klikni !

"zimní král"
(uteklo to rychle)

Copyright: ©1998 Dalibor Feuereisl

Model Corgi CS 90009